Prajitura cu crema de vanilie si pișcoturi

2015/01/img_5759.jpg

Dragi prieteni,aceasta prajitura cu crema de vanilie si piscoturi este delicioasa.Celor care isi aduc aminte de prajitura Laura,pot sa le spun ca are acelasi gust.Prajitura Laura era o prajitura pe care o mancam eu in copilarie,pe vremea lui Ceausescu.

Deoarece imi era dor de un desert gustos am zis sa incerc o crema de vanilie in stil tiramisu si a iesit aceasta prajitura delicioasa cu crema de vanilie ,piscoturi si frisca.

Sa vedem cum se prepara si care sunt ingredientele .

Ingrediente crema:

    • 1llapte uht(sau il fierbeti daca este crud)
    • 5oua

o cana zahar

  • 150g faina
  • 2 fiole esenta de vanilie
  • o lingurita unt
  • un pachet pișcoturi
  • o cana sirop(poate fi apa+zahar+rom,sau de zahar ars)
  • coaja rasa de la o lamaie si o portocala
  • 500ml de frisca lichida(pentru bătut )

2015/01/img_5777-0.jpg

Modul de preparare

Crema:
Se freaca ouale cu zaharul ,se adauga faina,apoi laptele si se pune pe foc.
Se lasa la fiert pana se ingroasa,amestecand fara oprire si inainte de a o opri adaugat vanilia,coaja rasa de lamaie si portocala,dar si lingurita de unt.

Intr-o tava de iena asezati piscoturile(exact ca la tiramisu)si le stropim cu putin sirop,apoi adaugam crema (calda),piscoturi ,sirop si iarasi crema.

Deasupra dupa ce se raceste,bateti frisca,ornati si o dați la frigider o noapte.
Este delicioasa si merita gustată 😜👍.

Se poate prepara si fara sirop.

3 gânduri despre &8222;Prajitura cu crema de vanilie si pișcoturi&8221;

  1. In concediul trecut, in Italia, de cateva ori s-a servit prajitura pe baza unei creme de vanilie, desigur mereu sub alt aspect si banuiesc ca prin Mascarpone era asa de fina si delicioasa. Pana si Tiramisu era la ei nu doar cu Mascarpone, cum am eu reteta.
    Mi-am propus sa incerc tot asa, dupa inspirattie, dar din pacate inca nu am facut-o. Cred ca acuma ma pun pe lucru. Atunci as face mai putina frisca.
    *
    Apropo timpurile lui Ceausescu.
    Cea mai delicioasa prajitura, in Bucuresti, a fost una cu Corn Flakes pe care am comandat-o plina de suspiciune, manata de curiozitate. Cred ca si ea era cu frisca(desiiigur).

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un comentariu